Week van Wilte in Tweets #21

 

Een verlate aflevering met mijn tweets van afgelopen week, vooral omdat ik vorige week paar dagen in Spanje (Madrid) zat. Blijkt ook wel uit de tweets over Prado en Atletico.

IOSCO
Ik was Madrid om voor IOSCO-leden een presentatie te geven over ons team consumentengedrag en psychologie als onderdeel van toezicht.

Mijn presentatie in 3 punten:

  1. Realistic perspective on human behavior
  2. Potentially successful interventions
  3. Measure what works.

Ik logeerde bij mijn oud-collega Aute Kasdorp, die ook aan een promotieonderzoek werkt (SSRN, Slideshare).

Ook de Franse toezichthouder gaf een presentatie, over Forex/binaire opties. En opkomst (na reclameverbod) van investeren in edelstenen. En hoe ze mystery shopping inzetten.

IMG_20170504_084554

Musea
In Madrid ben ik ook naar twee musea geweest, Prado en Thyssen.

2e383e2b-df57-4d00-b602-1096b901c38b.jpg

 

Voetbal
Afgelopen zaterdag was ik bij een van de laatste wedstrijden in Vincente Calderon, huidige thuisbasis van Atletico Madrid. Er werd met 1-0 van Eibar gewonnen.

Reclamecode
Interessante casus in Nederland van Consumentenbond vs Hypotheek24

Herinnerde me ook aan deze uitspraak in Engeland, aangehaald in recent FCA rapport:

For example, the UK Advertising Standards Authority recently adjudicated a case in which a company sent out marketing material in white windowed envelopes and found that the envelope breached the CAP code by making it insufficiently clear that the direct mailing was a marketing communication before opening it (Advertising Standards Authority, 2017). (p13)

Vertrouwen in burgers
Nog wat nabranders nav WRR rapport. Vooral artikel in de Correspondent toont schrijnend wantrouwen van de overheid aan.

Type I/II fout

Geef een reactie

