Week van Wilte in tweets #14

In deze editie waarin ik tweets van afgelopen week samenvat onder meer: stappentellers, ethische marketing, communicatiemissers, en e-readers.

Stappenteller
Zelf heb ik een Fitbit om mijn stappen etc te tellen. Ik haal mijn 10.000 stappen per dag bijna altijd. Soms niet in het weekend als ik het rustig aan doe. En de workweek hustles met mijn collega’s werken erg stimulerend (competitie wie er in een werkweek de meeste stappen zet). Ik ben wel eens om 21.00 alsnog van de bank gekomen om bij Sportcity nog even op een apparaat te gaan lopen.

Ethical marketers
Laatst voor collega’s gepresenteerd over wat digitale marketing betekent voor ons toezichtswerk. Onder meer met voorbeeld van Inshared over behavioral targeting (verschillende aanbieding afhankelijk van surfgedrag) en dynamic pricing. Allemaal tools die je good of evil kan gebruiken (zie ook mijn review van Voodoo-marketing).

In een blogpost schrijft marketing goeroe (een echte) Seth Godin:

In a competitive environment, in which some marketers are rewarded for the short-term hit, the race to the bottom is inevitable. That doesn’t mean it works, but it hurts. Self-regulation doesn’t work in large markets that have easy entry, with many short-term competitive battles going on.

Smart, ethical marketers understand that regulation actually helps them do their work.

Regulation not only benefits the unsuspecting public, it benefits marketers, too. Without guardrails, they won’t be able to stop.

Gerelateerd (I): Hoe meet je of het good of evil is?

Gerelateerd (II): ik publiceer nu mijn oude Spits-columns (2006-2008) op mijn blog

Communicatiemissers
Harrie van Rooij van de Belastingdienst maakte een mooie indeling van communicatiemissers, met ook mooie titels als: de boekhouder wakker maken (crowding out van interne motivatie door geld te bieden).

Ik plotte ze in een matrix. Achteraf vind ik de olifant (system 1) met berijder (system 2) misschien beter dan robot en Homer, maar die zijn lastiger los van elkaar te laten zien.

eReader
Ik heb een Kindle en een Kobo. Beide hebben voor- en nadelen (ga ik nog een keer een blogpost over schrijven). Een hele grote plus van de Kobo is de erg goede Pocket-integratie. Om zo long reads van het web te lezen. De Send to Kindle is erg traag en buggy. En tot voor kort dus niet mogelijk via de iPad.

Fun stuff

Bij die laatste tweet hoort dit briljante South Park stukje

 

Geef een reactie

