Week van Wilte in Tweets #9

Negende Week van Wilte in tweets, met tweets over financieel advies, pensioen, menstruatie, muziek en Pastafarisme.

Vergiet mag niet
Rechtszaak over man die met religieus hoofddeksel (vergiet) op rijbewijsfoto wilde. Mag niet. Kennelijk is de ene religie een echtere religie dan de andere religie.

Period
De pil doorslikken; zou ik als vrouw denk ik doen. Maar gebeurt in de praktijk weinig. Interessant artikel “no need to bleed”. Binnenkort misschien in de Volkskrant?

Financial advice
In VS is de zorgplicht voor financiële adviseurs minder dan in Nederland. Wat daar een fiduciary adviser is, lijkt meer op Nederlandse model. In NYT artikel link naar een goed filmpje dat verschil uitlegt: butchers vs dietitian; “Most people think their butcher is a dietitian”

Muziek
Black Kids hebben een nieuw album. Hun vorige, Partie Traumatic, uit 2008 vind ik erg goed.

In juni ga ik naar Best Kept Secret en deze week werden 60 nieuwe namen bekend. Huiswerk [Spotify playlist], want veel ken ik niet. Collega Job had al wat tips. En ik blijk via Pinguinradio toch al wat te kennen (en goed te vinden), zoals Sundara Karma met Flame.


Pensioen
De tweets over pensioenen van afgelopen week (daar tweet ik eigenlijk elke week wel over)

Geef een reactie

